Sunday, October 07, 2012

Pašteta od pileće džigerice


Pileća džigerica, i džigerica uopšte, jedna je od stvari koje ne volim. Ovu paštetu volim, i to jako, pa sam došla do zaključka da nije ukus džigerice meni problem, nego ona njena suvoća i mrvičasta tekstura.

Tokom poslednjih par meseci pravila sam je često, između ostalog i za junsko okupljanje na Adi, gde je, udružena sa ljutkastim višnjama, dobila dosta dobre komentare. Od drugih pašteta se razlikuje najviše ukusom, u smislu da je dosta jaka mada ima jednu prijatnu dozu slasti, i postupkom pripreme u kome nema mlevenja na mašini za meso, jer se ova pašteta pasira štapnim mikserom. Dragi je obožava, i kad god je pravim nanjuši je. Zapravo čim vidi da vadim ovu zelenu posudicu zna da će biti paštete, pošto u njoj gotovo da nikad ništa drugo ne stoji. Posuda je inače premala da primi celu količinu paštete, pa ono što ne stane, mi uvek napadnemo onako, dok je još mlako :) Pašteta je najbolja na ultrasvežem hlebu, ali i na dvopeku je skroz dobra. Dvopek od kolutića kifli je nešto što skoro uvek imamo u kući, i dosta se dobro slaže uz paštetu, valjda zato što je mlečno testo od kojih se kifle prave već samo po sebi malo slatkasto pa se uklapa u opštu atmosferu. Ja bih preko namazanog parčeta dodala i nešto voćkasto, pa ako nemam pikantni sos od višanja onda bar komadić sirove jabuke. Još jedna meni veoma draga kombinacija je polovina parčeta namazana paštetom, druga polovina majonezom, i šnit jabuke obavezno.


Inače, sve je počelo od recepta viđenog kod Selme, pa se kroz više ciklusa ustalila nešto izmenjena varijanta, koja sledi. Prijatno!

Pašteta od pileće džigerice

Sastojci:
400 g pileće džigerice
1 glavica luka, oko 100 g
1 slatka jabuka, recimo zlatni delišes, oko 150-170 g
1 kašičica soli
70 g putera
2 kašike ulja
1 dl belog vina
na vrh kašičice šećera
60 ml slatke pavlake ili pavlake za kuvanje
na vrh noža bibera
1 kašičica senfa

Postupak:
1. Luk iseckati veoma sitno. Jabuku oguliti i iseći na manje kocke.


2. Luk i jabuku propržiti na puteru i ulju uz dodatak jedne ravne kašičice soli, oko 5 minuta, ili dok ne omekšaju.


3. Za to vreme iseckati džigericu na  komade. Dodati je luku i jabukama, promešati i sve zajedno dinstati na sredjoj vatri, poklopljeno, oko 15 minuta.


4. Uliti 100 ml belog vina, dodati na vrh kašičice šećera i nastaviti dinstanje, otklopljeno, dok vino skoro ne uvri. Skloniti sa vatre i dodati slatku pavlaku, malo bibera i kašičicu senfa.


5. Ispasirati štapnim mikserom. Prebaciti u odgovarajuću posudu sa poklopcem, čuvati u frižideru.


Recept za štampu
Isprobala Vesna.

komentara: 68

  1. Jako mi se sviđa jabuka i vino u pašteti, a moram reći i da mi je ova zelena posudica baš odlična :) Lijepe slike, pašteta je super!

    ReplyDelete
  2. Ne secam se kada sam poslednji put spremala nesto sa pilecom dzigericom ali ovu pastetu cu svakako da probam!

    ReplyDelete
  3. The apple makes very delissiouse teste! Congratulations!

    ReplyDelete
  4. I ja ne volim jetru ali u pašteti je obožavam, zadnji put sam je radila po Dunjinom receptu ali ovaj dodatak jabuke me baš zaintrigirao.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jabuka tu, verujem, odigra još jednu ulogu sem zaslađivača - pomogne stezanje svojim pektinom. Praviila sam ovu paštetu stvarno puno puta i par puta sam imala dosta retku smesu nakon pasiranja (ostalo malo više tečnosti od dinstanja, nisam ostavila da uvri dovoljno ili tako nešto), i mislila sam ostaće premeka i nakon hlađenja, ali nije. Dobro, steže i puter, i sama džiga upija valjda, al' ja nešto kontam da i jabuka doprinosti stezanju. I ukusu, naravno.

      Delete
    2. Recept je odlican,ja sam jos dodala I 10-tak zrna kapara,na vrh noza kurkume I malo ruzmarina za malo pikantniji ukus I svi su bili odusevljeni I ubedjeni da se radi o pate-u od skupe pacije dzigerice

      Delete
  5. Ova pašteta je odlična. Tačno je da suva džigerica nije primamljiva i bolja je kad je u sosu, ja je pravim u sosu od pavlake ili kečapa pa je moji tako jedu. A pašteta je ipak najbolja kombinacija ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mene džiga mami dok se dinsta, i mirisom i izgledom, i jednom u sto godina kad je pravim zbog dragog, ja sve mislim "sad će sigurno da mi se svidi!", i probam uvek, i uvek ćorak :) A dinstam onako, na puno luka, al' suvo mi to u ustima bude. Sa paštetom naravno nemam tih problema :)

      Delete
  6. odlična je... kuvari stave i par kocki leda da bi se izbegla suvoća i mrvičavost.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam za to znala. Hm, a što baš led, a ne voda? Ustvari zbunjena sam skroz ovim podatkom, moram da progooglam :)

      Delete
  7. Ja obozavam pilecu dzigericu,dinstanu sa mnogo crnog luka,a recept za ovu pastetu zvuci tj.cita se odlicno,pa vec sutra pravim je za moje ukucane i sebe.I,da,fotografije su divne,narocto veselo izgleda kombinacija posudice sa tufnastom podlogom,bas lepo za videti ove nedeljne veceri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, javite kako je prošla premijera :)

      Delete
    2. Premijera je prosla odlicno,mislim,prste da polizes.

      Delete
  8. Dala si mi ideju da kombinujem sa višnjama, ja obično poslužujem sa ljutkastim sosom od malina.Super je pašteta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sad ti meni daj neki hint kako radiš taj ljutkasti sos od malina, pa i to da probamo :)

      Delete
  9. I meni se jako dopada iako ovde svi prevrcu ocima kada se govori o pilecoj dzigerici...imas pravo, mora nesto uz nju da se stavi...da presece ! Nije los ni onaj "dzem" od ljutih papricica ili od slatkog luka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. E da, slatko od luka je isto bingo za ovu paštetu. Taj od ljutih papričica nisam probala al' i bez probe mi se se sviđa! :)

      Delete
  10. obozavam domace pastete, od riblje do one od svinjece dzigerice (francuska seljacka pasteta). kada sam bas raspolozena, napravim brioche ili baumkuchen+pasta+ zele od brusnica=san snova ( i 100 kg vise)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Žele od brusnica zvuči fantastično. Ovde samo suvih ima.

      Delete
  11. Ne volim pileću džigericu na bilo koji način pripremljenu osim jetrene paštete, kako ja tako i deca ali si me ozbiljno zaintrigirala ovim receptom. Neverovatni sastojci i vrlo jednostavno za pripremu. Jako lep post i kao i obično fantastična prezentacija!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Moj mlađi klinac obožava paštetu kupovnu, Carnex jetrenu, i ja računala lako ću ga na ovo prebaciti, to mi je čak jedan od motiva bio da je često pravim, kad ono ćorak. Neće dete. Naviklo na onaj ukus. Ništa ja. Ne teram, ali ne odustajem da je opet pravim. Računam, dovoljan broj probanja, i navike mogu da postanu i drugačije. Tako se ja nadam i tešim :) Čisto da imaš u vidu, ako budeš pravila ovu paštetu tvojima :)

      Delete
  12. Majo, koliko dugo može da stoji u frižideru? Veliki pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pet dana sigurno, testirano u mom (kilavom) frižideru, a verovatno i sedam :)

      Delete
  13. PA KONAČNO!!! Već sam se zabrinula za onu džigu koja stoji u frizu posvećena ovoj pašteti. Dakle, pravim je čim pre, jer je zaista nešto neponovljivo dobro!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pašteta je čista fantazija!!! Napravila sam je i ponela na posao - smazale smo je u dva dana. Pride je išao i ljuti sos od višanja (replicirala sam gastro-ugođaj sa Ade :-))
      E, a pošto je moja koleginica donela neki kozji sir sa začinskim biljem, mogu da posvedočim da se sir uopšte (a ovaj naročito) savršeno uparuje sa ovom paštetom. Recept je odmah prenesen u svesku i biće ponavljan još mnogo, mnogo puta.
      P.S. Tinejdžeru, sasvim očekivano, nije legla, ali ću nastaviti da pokušavam.

      Delete
    2. Ooo, to je bilo brzo, hvala na dojavi! :)
      Primetila bih, statistički, prema do sada primljenim utiscima onih koji su probali, da je kod ženskog sveta pašteta prošla bolje nego kod muškog, bilo kog uzrasta. Zaključke izvlačiti prema sopstvenom nahođenju :)

      Delete
  14. Ja sam Pajina drugarica, držim se Carnexa:-) Naravno šalim se. Sigurna sam da je ovo odlična pašteta ali samo je ja jedem u kući a meni doca zabranio:-) Tja:-)

    ReplyDelete
  15. Meni se bas, bas svidela i hocu da je pravim! Javicu utiske obavezno...

    ReplyDelete
  16. Ja obožavam pileću džigu ali je baš retko jedem. Nikada nisam pravila paštetu ali planiram , samo nekako nikako da stignem. Ova tvoja sa dodatkom jabuka i vina me je kupila. :)

    ReplyDelete
  17. Pravila. Meni se svidela, a mojima nije. To sam i ocekivala, obzirom da ima mnooooogo intenzivniji ukus od kupovne (na sta su barabe navikle jelte :D). Definitivno je par puta bolja kad prenoci u frizideru. Ja budala alava nisam mogla da cekam, pa je onako toplu razmazala na hleb, i meni bilo ok, nego pruzim i dragom parce...Kad me nije kroz prozor bacio :D. Mada, on je pretezak kad god nesto novo pokusam da umuvam u jelovnik...

    Suza

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;))) Bude i kod mene takvih reakcija ne neke igrarije, al' veliki su to dečaci, ne brinem ja za njih :) A fakat je da ukus ove paštete nije klasičan, što zbog koncentrovanog ukusa džige što zbog blage slasti. Drago mi je da si probala i super da se bar tebi sviđa :)

      Delete
  18. Mamajac probala ja paštetu i sviđa mi se. Evo stavljam je na blog ali nisam imala belo vino pa sam dodala malo metaxu. Mogu ti reći da je ispalo extra :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eto nove varijante :)
      Hvala na probi i dojavi, pozdrav!

      Delete
  19. This looks wonderful and I love your pictures

    ReplyDelete
  20. ...volim pileća jetrica...na puno luka sa chili papričicama uz palentu su fantastična... paštetu nisam od jetrica nikad radila...mislim da bi mi se ovo posebno svidjelo...a vino,jabuka i senf sigurno daju jednu delikatnu notu zbog koje će mi postati omiljena... hvala na receptu...sigurno ide na probu ovih dana... lijep pozdrav... :)

    ReplyDelete
  21. Estupenda receta me gusta,abrazos y abrazos.

    ReplyDelete
  22. To mi je najdrža pašteta, mogla bih je jesti svaki dan. Odličan dodatak vino i jabuka.

    ReplyDelete
  23. Probala sam sa svinjskom dzigericom, tek napravljeno, cekam da malo odlezi u frizideru pa da javim utiske... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super, čekam utiske :)
      Ja sinoć u ponoć mućkala opet, ali opet pileću. Moraćemo jednom i svinjsku da probamo! :)

      Delete
  24. Pravila sam pastetu i jako se svidja i meni i ukucanima... Recept je odlican!

    ReplyDelete
  25. Super pašteta, prezadovoljan sam receptom! Jedino što sam preterao sa šećerom, pa je bila onako sladunjava, ali drugi put neću prstima nego na vrh kašičice :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! Možeš komotno i da izostaviš to malo šećera, ako je jabuka zaista slatka.
      Pozdrav!

      Delete
    2. Hvala Majo. Ispravio sam ovo sa šećerom, tj. nisam ga ni koristio i pašteta je savršenog ukusa. Jabuka je bila dovoljna da i opet bude slatkasta, ali sada taman koliko treba.

      Delete
  26. volim dobre domaće paštete i ovu ću što pre isprobati, trenutno imam jednu praseću džigu pa prvo moram nju utrošiti, ALI za mene je pohovana pileća džigerica delikates kada je jedeš skoro kao pohovana pašteta koliko je meka i sočna, probajte ne treba soliti džigericu već samo jaje malo posoliti (od soli postana suva i zrnasta) a može se dosoliti kad se ispeče (pazite samo hoće jako da prska dok se pohuje pa ja zato preko tiganja obavezno stavim onaj poklopac kao sito

    ReplyDelete
  27. koliko pašteta može da traje i da li je treba staviti vruću i frižider?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam posle koliko dana bi se pokvarila, nama mislim da nikad nije stajala duže od 3-4 dana. Ne stavljam je vruću u frižider.
      Pozdrav.

      Delete
  28. Jaaaaaaaako ukusna pasteta,njam njam njam.......nikad vise kupovna! Hvala na diiiivnom receptu,pozdrav!

    ReplyDelete
  29. jetricu prije pečenja namačeš u mlijeku onda je fina i slasna, upravo je pojeli.
    a paštetu probam

    ReplyDelete
  30. Pretražujući paštetu od pileće džigerice i videvši da je ima kod tebe, pa da li ti znaš da tu prestaje svaka konkurencija!

    Ovo je nešto, nemam reči, ta jabuka, to vino (ja stavila crno jer nisam imala belo), stvarno božanstveno!

    Sad idem da tražim neke kiflice kod tebe, sigurno imaš recept, ovde se traže testa u poslednje vreme, grrrr :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš sam ti se obardovala, je l' znaš? :)

      Imam kiflice, naravno, i to najbolje na svetu (opet naravno ;)

      Delete
  31. Upravo napravila ovu pastetu. Uz nju odmah i ljuti sos od visanja jer Zmu voli ljuto. Oba recepta su odlicna. Sve preporuke.
    Do sada sam pravila dosta toga po Vasim receptima: Princes krofne, Cokosljivo pitu, Lesnik korpice... Sad i ovu pastetu i ljuti sos. Sta reci osim da je sve FANTASTICNO. Recepti su jasni, detaljni i uvek uspevaju. HVALA Vam sto postojite i sto imate ovaj blog i delite s nama ove divote. Sumska Vila

    ReplyDelete
    Replies
    1. HVALA tebi, šumska vilo, što si sve te recepte probala, i naročito što si dovoljno pažljiva da se javiš u znak podrške, takve stvari čine da se točak okreće...

      Delete
  32. Divna i ukusna dzigerica. Hvala za recept.

    ReplyDelete
  33. Draga Majo,
    Za pripremu džigerice - koja nije zrnasta i suva, potrebno je da je jako svježa. Izreži je tanko (cca 3 mm) i prži na istopljenom puteru bukvalno 30 s sa svake strane. Tek da porumeni. Tajna je da ostane po malo "živa u sredini". Nikad je nemoj soliti prije pripreme, ni biberiti. Tek u tanjiru :)
    Zrnasta postane zbog termicke obrade (preduge) ili ako je stara - ima to neke veze sa glikogenom (skladištem "šećera") u jetri.
    Uvijek na puteru pripremaj - to da neku slast.
    Jetra je ljepša od mlade životinje - pileća, teleća, jagnjeća... a tim redosljedom je i stepen "blagosti". Svinjsku nešto i ne volim, a juneća je dosta jača od teleće. Pileću džigericu presijeci na pola uzduž, zaboravih reći... Da ponovim - džiga mioa biti pomalo sirova=raw unutra. I stavi dosta putera. Ta moča je najljepša...mmm

    Za recept sa lukom: prvo na puteru isprži rebarca luka i dinstaj na nekoj srednjoj vatri dok se malo ne karamelizuje (nekih 10-15 min). Da je i dalje mek, ali onako žut. Skrajni ga u jednu stranu tiganja i kratko poprži džigericu. Na kraju začini solju i biberom.

    A neko pravi paštetu samo od kratko pržene džigerice i putera i nekih začina :)

    Puno pozdrava i hvala ti za sve ove godine divnih recepata.
    Kako živim sad u Poljskoj - i iz prve ruke znam šta je pravi sernik, a vidjela sam u nekim komentarima da bi voljela da ga napraviš - preporučujem video od Marthe Stewart
    https://m.youtube.com/watch?v=1jGct5VGlcA
    (Country cheesecake - kada ga pravi sa mamom) - to bi bio sernik krakovski otprilike. Farmer' cheese koji spominju je u Poljskoj twarog, a to je ustvari mlad svjež sir - mislim da je to ustvari švapski.
    Eto toliko od mene za sad.

    Lara
    P.S. I posebno hvala za Reform tortu ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Lara,

      Hvala na svim savetima za džigericu, sve ću tako i da uradim! Ja je još nisam spremala na taj, klasičan način, ali suprug jeste, baš nedavno, doduše svinjsku, ne pileću, i bila je baš tvrda, iako lepog ukusa. A ja ću pileću, čim pre! :)

      Hvala i za preporuku za recept za sernik, iskreno ja sam i zaboravila da sam ga negde pominjala, ali čim je čizkejk u nekoj varijanti, sigurno je super :)

      Pozdrav veliki i svako dobro,
      Maja

      Delete
  34. Ovo je najbolji recept za džiheenjaču ikada.

    ReplyDelete
  35. Napravila hvala s tim sto ja volim slanje vise bibera stavila.

    ReplyDelete
  36. Jedno pitanjce... pošto bih za dvogodišnje dete spremala, može li da se izbaci belo vino? :) Da li ima neku bitniju ,,ulogu" u receptu ili je više do arome? :)

    Veliko hvala na odgovoru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam videla ovo pitanje na vreme, ali ipak da odgovorim - može, naravno, i bez vina. Možeš u tom slučaju dodati malo supe ili čak mleka.

      Delete
  37. Pasteta je odlična, pravila sam po raznim receptima al ova je super i stavila sam maslac odgore oko 30 g za pokoricu odgore moja preporuka

    ReplyDelete