Wednesday, September 23, 2015

Omlet mafini sa patlidžanom


Nisu klasični mafini, nema brašna, nema testa. Ovo je praktično povrće stegnuto jajima, a ukus je skroz mesni, što je tipično ponašanje za plavi patlidžan. Dragi nije verovao da nema mesa, triput me pitao da nisam ipak neko mleveno slučajno ispustila u smesu, i bar pet puta pohvalio proizvod. Dete reklo da je ukus super-mesno-pečurkast. To ono gurman-dete što je tražilo crepes Suzette pre neki dan. Drugo dete gricnulo i ostavilo.

Meni se dopalo, baš. Moram da ponovim ovih dana, uvek se setim da krenem da koristim plavi patlidžan kad mu već prolazi sezona. Inspiracija za ovako koncipirane mafine je stigla odavde, a recept šaljem Jeli, domaćici septembarskog izdanja igre ajme, koliko nas je!, koja nam je zadala plavi patlidžan kao temu.

Usput, podsetnik na još nekoliko recepata sa patlidžanom - mini musaka, tumbet, namaz...


Omlet mafini sa patlidžanom

Sastojci:
6 jaja
100 g slanine
2 patlidžana, oko 500 g
1 crni luk, oko 100 g
2 crvene paprike, oko 250 g
1 sveža ljuta papričica, opciono
1 veza peršuna
60 g ovsenih mekinja
1 kašičica soli

Postupak:
1. Slaninu iseckati na kockice, luk, papriku i ljutu papriku iseckati sitno, patlidžan oguliti i iseći na kockice, peršun usitniti.

2. Propržiti slaninu dok ne postane hrskava, izvaditi je. Na masnoći koju je pustila propržiti zajedno crni luk, papriku i ljutu papričicu uz dodatak ravne kašičice soli. Ovo treba raditi na jačoj vatri, kratko, oko pet minuta. Dodati patlidžan, propržiti zajedno još pet minuta. Jaja umutiti žicom ili mikserom, dodati u povrće, promešati. Na kraju dodati slaninu, peršun i mekinje, i sve dobro izmešati. Puniti mafin kalupe skoro do vrha. Peći oko 20 minuta na 200°C, ili dok se mafini ne učvrste i malo ispupče po sredini. Služiti toplo, uz kiselu pavlaku.


Recept za štampu

komentara: 32

  1. Merhabalar, ne kadar güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    ReplyDelete
  2. Kakve su ti ovo činijice za pečenje? Čista fantazija!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za pečenje - silikonski kalup sa pijace, makazama odsečene čašice da ne budu povezane.
      Za serviranje - individualne keramičke činijice za serviranje sosića/namaza, kupljeno u NL u radnji za opremanje restorana, u kojoj sam srce ostavila :)

      Delete
  3. Ovo je baš nešto po mojoj mjeri! Volim patlidžane, meso mi je tako-tako, a ovdje slanina daje baš dobar okus pa i ne treba mesa. Bilježim i radim. Suuuuuuuuper!

    ReplyDelete
  4. Jaoj Majo koji fantazija recept ! Bruka koliko je ovo dobro !

    ReplyDelete
  5. I mene su zanimali kalupi za pečenje :)
    Super ideja i za kalupe i za muffine.

    ReplyDelete
  6. Majo,

    Pravila sam sa malim izmenama: bez slanine, peršuna(nisam našla), bez papričice i jaja sam smanjila na 3. Mogu ti reći da je sjajan recept, da nisam ja spremala ne bih verovala da je bez mesa. :)

    Pozdrav!

    ReplyDelete
  7. Savršen recept pogotovo što ne sadrži brašno već ovsene mekinje.

    ReplyDelete
  8. Odličan recept. Spremala sam samo bez ljute paprike, jer moji ne vole ljuto.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je bilo brzo!
      Hvala i hvala (na probanju i na javljanju)! :)

      Delete
  9. Majo, jel jaja stavljas u vrucu smjesu il ?Hvala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da. Ne brini, neće ništa odmah krenuti da se steže, jaja su hladna, pa kad ih sipaš, a sve radiš van ringle, cela smesa ne bude više vrela, nego samo topla, a jaja se kasnije stegnu, u rerni...
      Pozdrav!

      Delete
  10. koji odlican recept! taman ne znam sta cu sa tonom patlidzana koji imam!!! =)

    ReplyDelete
  11. Može i da se napravi u kalupu za cake koji se obloži tankim kriškama slanine, kao kad se pravi paté. Toplo se teško reže, ali kad se smlači, ide odlično.

    ReplyDelete
  12. Majo,
    Sve pohvale!Zbog tebe volim kuvanje jos vise i stalno imam osecaj da sam u laboratoriji :)
    Pitanje: Jel se mekinje rastvaraju u necemu(voda,mleko)?
    Pitanje je za pocetnike jer ja to i jesam :)
    Hvala puno
    Anka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, Anka :)
      Nisam potapala mekinje ni u šta, samo sam ih umešala na kraju, kad sam dodala jaja.

      Delete
  13. Sinoc pravila za veceru, fantasticno! Muz pita jel opet Majin recept:) Hvala ti,

    ReplyDelete
  14. Evo jos jedan komentar koji nema veze sa mafinima ali ima sa patlidzanom. Moji u kuci su mnogo probirljivi, ne vole nikako tikvice, patlidzan, sve im je to bljak. A ja volim. I nikako da nadjem recept da im uvalim patlidzan u prihvatljivom obliku. Do skora, kad sam napravile pice sa patlidzanom. Sinoc dolazi cerka i zvanicno mi saopstava da joj se mnogo svidja recept iako je pravila bljak face. Eh moje srece ...
    Dakle, prosto jako. Operem patlidzan sa korom i izrezem na kolutove debljine 2 prsta. Polozim u pleh i malo polijem maslinovim uljem svaki kolut. Stavim u rernu da se ispece. Kad je vec gotovo izvadim pleh i na svaki krug stavim kecap, malo seckane slanine, rendani kackavalj, origano i vratim da se zapece jos 5 minuta. Odlicno, jednostavno, ukusno ... kad se dopalo mojoj ceri to je velika stvar. Verujem da fil moze da varira kao kod pice, ono sto imas u kuci, pecurke, sunkice (ja to ne kupujem), razne vrste sira ... Moja topla preporuka.

    Pozdrav
    Tanja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Tanja, hvala na ovoj lepoj ideji! Mislim da sam videla na nekom blogu stranom, ili na Pinterestu, ili ne-sećam-se-gde nešto slično i posle zaboravila. Probaću, sigurno, kod mojih će to proći 75% sigurno, a moguće i 100% :)

      Pozdrav!

      Delete
  15. Meni je recept dala rodjaka, starija zena koja u dokolici lista recepte :). Evo brzinski nadjoh na netu recepte na tu temu, ovde je bitna ideja a sama realizacija je stvar improvizacije, sta god da se stavi kao na picu mislim da nece biti greske.

    http://man.wannabemagazine.com/hrana-i-pice/recept-mini-pizze-patlidzan/

    http://jajenaoko.com/patlidzan-pica

    http://www.stvarukusa.rs/recept/mini-pice-od-patlidzana

    Pozdrav

    ReplyDelete
  16. I jos zaboravih da dodam, kad se to ispece bude bas kompaktno kao pica. Znaci nista se ne deformise, lepo se poduhvati lopaticom i stavi na tanjir kao prava mala pica. Kad se ohladi isto je ukusno i moze se staviti u sendvic ako nekome bas nedostaje hleb.

    ReplyDelete