Friday, April 15, 2016

Mini palačinke od kokosa


I dalje sam u sosu. Mislim, u kokosu :)

Pominjala sam vam kokosovo brašno u receptu za hleb od kokosa. To je sitno mleveno kokosovo meso, tj. onaj beli, čvrsti deo ispod kore, koje je dobrim delom obezmašćeno, jer je prethodno bilo upotrebljeno za pripremu kokosovog mleka ili ulja. Obezmašćenost nije ono što ovaj proizvod čini poželjnijim, naprotiv, kokosova masnoća je super zdrava i preporučljiva (i na žalost, preskupa), već samo pominjem, da biste znali koja je razlika između rendanog kokosa koji kupujete za kolače, a koji svi zovemo kokosovo brašno i trebalo bi da je punomasno, i ovog, uslovno rečeno, pravog kokosovog brašna. Kad na netu čitate recepte na engleskom i u spisku sastojaka vidite coconut flour, to je ovo drugo. Kod nas na tržištu se pojavilo pod nazivom kokos u prahu ili kokosov protein.

Nego. Da pređemo na palačinkice.

Testo je drugačije od testa za klasične palačinke od pšeničnog brašna, bilo crepes ili američke, i drugačije se i ponaša tokom pečenja. Vlažnije je, jer kokos u prahu upija i zadržava vodu. Probala sam isprva da ih napravim samo sa kokosovim, bez dodatka bilo kog drugog brašna, i nisam bila zadovoljna. Palačinkice bi ostajale previše vlažne iznutra i dugo im je trebalo da postignu čvrstinu potrebnu za prevrtanje, inače bi se lomile, jer nemaju elastičnost. Onda sam shvatila da moram da dodam još neko brašno, pa u želji da ostanu što svetlije, odlučila sam se na bezglutenski miks pirinčanog i kukuruznog skroba, a može i čist kukuruzni skrob (gustin), ili svetlo heljdino brašno. Stvar se popravila, tj. karakteristike testa su postale malo bolje. Sa belim pšeničnim bi bile još bolje, sigurna sam. Ja sad ne smem, ali kad budem opet smela, probaću i tu kombinaciju.

Palačinkice treba peći na srednjoj temperaturi. Na jakoj vatri bi zagorele spolja a unutra ostale žive. Zapravo ne bi bile stvarno žive, već previše vlažne, što je neuobičajena osobina za palačinku. I naravno, dobar teflonski tiganj je više nego poželjan, preporučujem Tefal sa debelim dnom, meni je on bio i ostao zakon za palačinke.


Serviranje, po volji. Ja sam svoje palačinkice premazala tanko koko-susam-muskat namazom, zapravo prelila sam ih sa malo tog namaza, jer se isti skroz otopio, stoji na sobnoj temperaturi a toplo je ovih dana bilo, preko toga sam pobacala iseckanu crnu čokoladu (20 g za ove četiri mini palačinke), i sve posula jače pečenim, mlevenim lešnikom i još mrvicom kokosa u prahu.

I bilo je... Mmmmm... Prilično konkretno, a opet, sve u opsegu poštenog, za moje trenutne prilike :)


Mini palačinke od kokosa
recept za štampu

Sastojci:
3 jaja
100 g kokosovog brašna (kokos u prahu)
50 g bezglutenske mešavine brašna (ili kukuruznog skroba)
pola kašičice sode bikarbone
300 ml vode
1 puna kašičica meda (ili 3 kapi stevije)
malo ulja, za prženje

Postupak:
1. U dubljoj posudi razmutiti jaja žicom za mućenje, doliti 1/3 količine vode. Dodati sve suve sastojke - kokos u prahu, brašno (ili skrob) i sodu, pa sve dobro varjačom promešati, da se dobije gusto testo bez grudvica. Dodati med i ostatak tečnosti, dobro promešati i ostaviti smesu da odstoji 15-20 minuta.
2. Na većem tiganju za palačinke ugrejati pola kašičice ulja, pa izliti po malo smese na 3-4 mesta. Ja koristim malu kutlaču koja zaprema 30-ak ml, jedna takva doza se razlije na palačinkicu prečnika oko 8 cm, i takvih stane 4 na tiganj. Peći na srednoj temperaturi ringle, tj. dok ne dobiju tamniju boju i čvrstinu da se mogu bez problema prevrnuti, otprilike dva minuta, ali više gledajte u palačinke a manje u sat. Sa druge strane peći malo kraće nego sa prve. Od cele smese se dobije 20-ak mini palačinki.

Napomena:
Testo možete začiniti kašičicom-dve ekstrakta vanile, ili nekim drugim začinom, po želji. Ili možete dodati malo strugane korice limuna (ili par kapi esencijalnog ulja limuna, mnogo dobra stvar, al' ne videh još kod nas na tržištu), čime palačinke dobijaju skroz osvežavajuću notu i plaču za nekim voćkastim premazom i orašastim posipom :)


komentara: 16

  1. Ako su ukusne kao sto izgledaju onda se vredi potruditi.
    Hvala za recept. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bitno je da NE očekuješ klasične palačinke, onda ima šanse da će ti biti ukusne. Meni se dopadaju, mužu su se dopale (a mislila sam da neće), starijem klincu nisu (a mislila sam da hoće), tako da - slaba vajda od prognoziranja, napraviš jednom pa probaš :)

      Delete
  2. Svaka čast. sasvim novi režim prehrane pa još i ovakva poslastica.

    ReplyDelete
  3. Jako lepo izgledaju! Promena rezima ishrane je u pocetku teska, onda sve ide samo do sebe. Meni se svidjaju ovi tvoji novi recepti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti si uvek bila jedno veliko srce, i velika podrška - hvala ti!

      Delete
  4. Kokosovo brašno je namirnica kojoj nikako ne mogu da shvatim ćud. Mislim da sam je do sad kupila 2-3 puta - nešto napravim, ono to nešto upropasti djelimično ili sasvim i onda nemam petlju da ponovim. Malo se vuče po fioci i bacim. Onda ponovo poželim da probam...
    Poslednje pakovanje koristim. :) I dalje ne sasvim uspješno, ali ovog puta učim, čitam, eksperimentišem i malo bolje razumijem. Vidjela sam onaj tvoj hljeb/kolač, djeluje zanimljivo, kao i ove palačinkice, pa možda se upustim u isprobavanje. Kažu: "nemojte se igrati kokosovim brašnom, pravite baš kako piše u receptu". Nije to bez razloga! :D Uradiću tako. Javim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malo se smeškam na ovo "Nemojte se igrati...". Mislim, to je sasvim OK savet za većinu ostatka sveta, al' za tebe (i za mene) svakako nije ;)

      Javi utiske ako nešto probaš (javi i ako ne budeš zadovoljna)!

      Delete
  5. Kokos volim onako - ne previše. Kokosovo brašno nisam vidjela, možda i zato što nisam tražila. No, vjerujem da je ovo dobra i zdrava zamjena za obično brašno.

    ReplyDelete
  6. Ove palačinkice su skroz ok...mogla bi probati...

    ReplyDelete
  7. Isprobano :) umesto te mesavine 50g, koristila sam heljdino brasno. Ostalo po receptu. Bila je bas gusta smesa ali fino se ispeklo. Probala sam ih s bananama i kakaom i malko meda, a jos vise mi se dopalo premazano kokosovim uljem, medom i samo posuto cimetom, onako jos tople :) E sad, to je s heljdom. Mozda je ukus blazi po originalnom receptu, ali ja ove mogu slobodno da preporucim :) kao neki undercover blini ;) i da, izaslo nekih 15 komada-malo su krupnije pa su se pekle po tri :) :) hvala za ideju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeiii! :) Mnogo mi je drago da si odavde ponela ideju i napravila nešto lepo, čime si zadovoljna! Hvala!

      p.s.
      I ja sam upravo izašla iz kuhinje, nakon što sam pekla kokos palačinkice u nekoj drugoj varijanti (200 g pirinčanog, 100 g kokosovog, 3 jaja, 500 ml vode, malo soli, malo sode, 5 kapi stevije) i baš su fine. Nisu elastične ali lepo se peku i okreću. Za mazanje - domaća "nutela" - čist pečen samleven lešnik izblendiran do stanja kaše pomešan sa malo otopljene crne čokolade. I preko svega, nekoliko višanja (sirovih, odleđenih). Bruka kako je dobra ova bezglutenska dijeta ;)

      Delete
  8. Pozdrav za Vas, mamajac! Vec neko vreme pratim blog "iz senke" i nikako da ostavim komentar, pa, evo, da probijem led! :) Ovo je jos jedan u nizu recepata koje cu isprobati, jer odnedavno vodim svoj blogic pod nazivom toofahija! U svakom slucaju, citamo se jos, jer ovo je tek moj prvi komentar! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti na praćenju i na prvom komentaru :) Drago mi je što ćeš isprobati recept, očekujem iskren feedback-u (bilo da ti se palačinkice dopadnu ili ne).

      Inače, ime koje si odabrala za blog je presimpatično :) A koja je web adresa?

      Delete
    2. Zanima me da li može obično kokosovo brašno iz prodavnice ili baš moram da ga cedim i sušim? Kokos mi ukućani baš ne mirišu, ali ja ga itekako volim :) tako da je pod obavezno.
      Hvala! Blog mi tek puni mesec dana. Ovo kažem da se ne iznenadiš što je prilično amaterski(i dalje), ako ga, naravno posetiš :) www.toofahija.com.

      Delete
    3. Uh, ako misliš na obično kokosovo brašno za kolače (rendani suvi kokos), mislim da neće biti dobro, ili bar ne u ovom odnosu sastojaka (napamet pričam, ali prilično sam sigurna).

      p.s.
      Lep ti je blog. Dirnula me pričica o kiši...

      Delete