Wednesday, April 20, 2016

Staropramen Bloggers Challenge II

Sponzorisan post


Dragi čitaoci, na vas je red. Vi koji pratite ovaj blog godinama i kuvate po receptima odavde, vi koji se vraćate da vidite ima li nečeg novog, vi koji ponekad ostavite komentar i vi koji se nikada niste javili - da li ste nekad poželeli i sami da pokrenete blog?



Ako niste, nikom ništa.

Ako jeste, da li ste to i uradili?

Ako niste, zašto niste?

Ima li među vama onih kojima je kuvanje potreba i strast, kojima ne manjka inspiracije ni recepata, ali ih sprečava nesnalažljivost oko tehničkog dela postavljanja bloga ili nesigurnost zbog nedostatka fotografskog znanja ili dobrog aparata?

Pitam vas zato što Staropramen, kao brend piva koji je uvek bio okrenut hrani, organizuje Bloggers Challenge II i traži upravo takve!


Kulinari-kreativci-wanna-be-food-bloggeri treba da:
  • Spreme jedno jelo koje u sebi sadrži ili se dobro slaže uz pivo, ili je nastalo inspirisano češkom kuhinjom
  • Fotografišu jelo, napišu recept uz eventualnu uvodnu priču, onako kako bi pisali za svoj blog
  • Sve to pošalju preko FB aplikacije najkasnije do 8. maja 2016.
  • Sačekaju 10. maj do kada će žiri odabrati troje finalista. Kod prijavljenih radova ocenjivaće se pre svega kulinarska kreativnost i umešnost, kao i pisanje. Ne očekuje se vrhunsko fotografsko umeće, ali sklonost ka lepom aranžiranju i prezentaciji - da.
  • Finalisti će 13. maja spremati uživo jedno, zadato jelo (svi isto) u kuhinji restorana Comunale, pred publikom sačinjenom pretežno od ljudi iz medija, žirijem sastavljenim od food blogerki, i organizatorima. Pobednik će osvojiti dizajnersko-razvojnu podršku i sve tehničke preduslove za postavku sopstvenog bloga, profesionalni DSLR foto-aparat i kurs fotografije.

A ja ću sedeti u žiriju, i pijuckati pivo, samo da znate ;)

Da li treba da se prijavite?

Ne znam, to je na vama da odlučite.

Ja vam samo mogu reći da ovaj hobi iziskuje vreme, ali ume i da vrati na mnogo načina. U poslednjih osam godina blogovanja puno sam toga naučila, nekoliko divnih prijateljica stekla, po nešto sitno i zaradila...

Dok vi razmislite, ispričaću vam iz prvog lica kako ume da teče rađanje jednog blog posta.

Srećno! :)


Hmmm, baš bih mogla da napravim one mini pizze u korama za pitu, i da ih slikam za blog. Super su prošle na Pavlovom rođendanu, a baš su zgodan recept za podeliti sa ljudima. Sve se pripremi unapred koliko god, zaledi, pa izvuče i peče kad zatreba.

Gde li sam zapisala recept, da l' beše u staroj crvenoj, musavoj, radnoj svesci ili u novoj, žutoj? Ma ne, nije u novoj, to sam pravila novembra prošle godine, tad je bio rođendan, u crvenoj musavoj je, sigurno. Evo ga. Da vidim šta beše... Kore, šunka, pečurke, jaja, kečap, pavlaka, kačkavalj, ulje... Uh majku mu, što li sam precrtala ovih 100 ml ulja? Verovatno je bilo previše, pa sad treba manje da stavim, ali ne zapisah ništa konkretno, grrr!


Koliko je sati?

Da l' je kasno da slikam i postupak?

Missslim, jak mi postupak, slaži, maži i rolaj kore, sve je vrlo jednostavno, šta ima da slikam...

E, ima da slikaš! Vrlo dobro znaš da početnicima uvek znači da vide pripremu, ma kako jednostavan postupak bio, je l' tako? A i nepočetnici vole lepo opremljene recepte, pa ti si prva takva i dan danas!

Doooobroo, u pravu si, slikaću, ne deri se...

Sec, muć, buć, prž, meš, blic, škljoc, nosi tamo, nosi vamo, bris, maz, mot, blic, škljoc, friz, ček, sec, slož, moč, mac, pec.

Ubaci u rernu, uključi tajmer, i pripremi se za finalno fotkanje.

Koju ću podlogu?

Belu, za bright look?

Ne, treba mi neka toplija atmosfera.

Drvena tabla?

Karirani stolnjak?

Znam, uzeću jutani džak, on ima lepu teksturu i daje toplinu, a i već sam slikala Staropramen na njemu prošle godine, pa taman, neka svi Staropramen postovi imaju neki stilski najmanji zajednički.

Na šta da stavim mini pizze?

Može u ovu korpicu od kore drveta, nju nisam slikala nikad, samo da izbacim ove džižda-bidže iz nje.


Daj stativ, postavi aparat, postavi flašu, praznu čašu i praznu korpicu, škljoc, playback, nije loše, pomeri malo korpicu, škljoc, bolje je, ne pipaj ništa više.

- Mamaaa, šta to miriše? Je l' će moći odmah da se jede?

Tajmer zove, vadi pleh, odnesi nekoliko primeraka pizza-pitica u korpicu.

Priprema, pozor, sad!

Sipaj pivo u čašu, polako, ne treba mnogo pene da bude, dva prsta, ne više, tako rekoše ljudi iz pivare, eee, već si preterala! Potrudi se da ti pena dođe iza natpisa Staropramen - tamna su slova, bolje će se videti preko bele pene nego preko žućkastog piva. Brzo vrati flašu i gledaj da je spustiš na isto mesto, i slikaj još brže dok ne spadne pena.


Gotovo!

Skini aparat sa stativa, napravi još nekoliko slika iz ruke, iz drugih uglova.

I konačno, iskonzumiraj foto modele :)

Guc, gric, mmmm... Sve raspremi, sudove operi. Laku noć!

[nekoliko dana kasnije]

Daj konačno da prebacim slike, da odaberem najbolje i da ih sredim.

Aparat, komp, USB, copying..., nikad kraja, 'bemti koliko slika, ko će ovo srediti...

Ti ćeš, ne kukaj, načni pivo i kreni!

Picasa za pregled i selekciju, Lightroom za osnovnu korekciju, Photoshop za završnu obradu. Resize, save for web and devices, upload.

 A sad u krpe, prošlo jedan iza ponoći.


[još nekoliko dana kasnije]

New post, treba napisati uvod, jaooo šta da pišem?

Piši ono što bi pisala drugarici na mejl, piši kao da nije za blog.

Tako.

A sad napiši i recept, preview, pročitaj sve još jednom, ispravi tipografske greške, publish.

I onda onaj lep osećaj.

Da sam završila celinu, da sam uradila nešto korisno. Pa dođete vi, pa pročitate post, pa nešto pitate, ili prokomentarišete, ili samo povećate brojač za jedan. I ja iznova dobijem potvrdu da sve ovo ima smisla, i da vredi truda.

Koliko sutra počnem da mislim šta sledeće da pravim.

Prelistavam crvenu, musavu, radnu svesku da se prisetim čega tu ima na čekanju. Vidi, lovačke šnicle... Hmmm, to je muževljev domen, bogme će on i da pravi, ja ću samo da slikam, ha! ;)


- Srkiiii!
- Molim?
- Nisi odavno pravio lovačke, šta misliš ovih dana da...

p.s.
Recept za mini pizze u idućem postu, a za lovačke šnicle u onom tamo :)

komentara: 39

  1. Volim kad me u ove sitne sate neki novi recept sa tvog bloga isprati u snove. Ko god se dosad dvoumio da li da pokrene blog ili ne, nakon ove tvoje price, dilemu vise imati nece :)

    ReplyDelete
  2. Svidja mi se ideja food blogovanja i sto Staropramen zeli da potpomogne blogere pocetnike ali nisam ja za to... Em nemam prostora, em mislim da nisam dovoljno kreativna i da se desi da upadnem u troje finalista trema bi me smrvila. Dakle ostajem samo tvoj redovni posetilac i vrlo retki ostavljac komentara :-D
    PS: svidja mi se ovaj "how to be food bloger" post.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala!

      p.s.
      Preispitivanja raznih vrsta, a bogme i trema su prisutni i kod mnogih blogera sa dužim stažem, znam iz iskustva ;)

      Delete
  3. Dok doruckujem na brzinu sam procitala post. Uzivala sam.
    Kao da smo zajedno popile kafu.
    Bezim sad na posaoooooo.....
    P.S. Jedva cekam recept za Lovacke, skoro sam ih i ja pravila, al bih volela i tvoj recept.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, to je recept za lovačke by Srki, koji se malo udaljio od osnovnog koncepta za lovačke šnicle, jer ima dosta sosa i puno luka, al' kod nas to mora tako, pa će takav recept i ići :)

      Delete
    2. Zvuci kao nesto sto bi i kod m.m. moralo :D

      Delete
  4. Idi, bre, Majo, kada ljudi vide ovoliko posla oko blogovanja, niko se neće prijaviti na takmičenje :-) Objasni im da je baš lepo, da se družimo, da iz hobija nahranimo i ukućane :-)
    P.S. Šta će ti slušalice za prebacivanje slika? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi hi...
      Pa stvarno. :)
      Al' ok, neka i shvate da nije to samo ipak "škljocneš i postaviš". To za one koji nam redovno kradu fotke bez pitanja.

      Delete
    2. Oni koji skidaju fotke nikad ovo neće ni pročitati, niti bi zaradili porast samosvesti, čak i da pročitaju, dakle potpuno su nebitni, za ovaj kontekst. Not applicable. Ili kraće, N/A :)

      Ovo je podstrek za one koji već imaju priličnu strast ka kuvanju i deljenju, i koji već znaju da ništa nije "samo škljocneš i postaviš", koji se ne boje ulaganja (vremena), i koji su već razmišljali da krenu sami.

      A slušalice? Tu su da bih čula svoje misli, a ne, recimo, misli Sunđer Boba, dok sređujem fotke u večernjim satima :)

      Delete
  5. :) baš sam se nasmijala Tanjinom komentaru, dobar je.
    D aima puno posla ima, ali nekako se to uvijek isplati.

    ReplyDelete
  6. Jao, jedva čekam oba recepta, mada sam vec "zoom"-irala ovu sveščicu i uklapala sastojke :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja pravila! Po smernicama iz sveske i fantazija je :) e, sada me bas zanima da li sam sve dobro protumacila, tako da cekam objavu detaljnog recepta.

      Delete
    2. Aaaaaaa! Pa, ne mogu da verujem! :) Hvala ti puuuuno!

      Ima par mikroizmena (ulje, soda) u odnosu na svesku, ali to su baš sitnice, tako da - ubuduće ne moram ni da pišem recepte, samo uslikam svesku, i milina! ;)

      Delete
    3. Smatram da je to loša ideja, mlade domaćice, kao što sam ja, kojima je tvoj blog kao savršena enciklopedija detaljno objašnjenih postupaka i mera i sjajnih recepata, neće moći da nauče cake, neće uživati u tvojim sjajnim postovima, svaka ti čast Majo, da te nema trebalo bi te izmisliti.

      P.S. Nisam ulje uopšte stavljala.

      -ovo ide na sledeći dečiji rodjendan uz, naravno, TVOJ recept za kiflice ;)

      Delete
  7. Draga Majo, bas sam juce pravila restovan krompir prema Vasem receptu. Razlikuje se od onog moje bake, ali kako ne mogu da saznam kako ga je pravila, trazeci recept po netu Vas mi se ucinio interesantnim i nisam pogresila. Odlican je. Hvala.
    Sto se tice ovog posta, vec neko vreme pripremam fotografije i pisem recepte, cak sam i logo napravila. Sporo mi ide, jer imam bebu od 8 meseci i cerkicu od 2 godine, pa je jako malo vremena za blog. Imam par sjajnih recepata u kojima je pivo sastojak i planiram da ih posaljem za Staropramen challange. Jedini problem je sto ne verujem da postoji mogucnost da 13.-og dodjem u Beograd jer zivim u Svajcarskoj (a pretpostavljam da cu uci u uzi izbor ;-) ). Da li postoji neki izuzetak iz pravila za challenge za izuzetne recepte i prezentaciju, a da se ipak osvoji glavna nagrada? :-) Puno pozdrava!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanja, ne verujem, tj. sigurna sam da to ne bi moglo.

      Hvala na javljanju i probanju recepta za restovan krompir :)

      Sve najbolje tebi i tvojima,
      Maja

      Delete
    2. Majo,hvala na odgovoru. Ko zna, mozda se sklope kockice pa ipak dodjem, naravno ukoliko udjem u najuzi izbor. Jako bih volela da vas sve upoznam, a i puno mi je stalo da sto pre pokrenem blog. Volim da podelim dobar recept, a zelela bih svojim primerom da pokazem kako nije tesko i kako je lepo kuvati, pa tako motivisem zene i devojke koje misle da to nisu u stanju, kako sam i ja mislila. Zelela bih da fotografisem postupak i detaljno objasnim kako se nesto priprema. Bas kao i ti. Tvoji recepti su u tome detaljni bez premca (kada sam videla tvoj blog, malo sam se obeshrabrila zbog perfektnosti tvojih fotografija procesa pripreme. Bas kako ja volim, sve okolo belo, minimalisticki - pa ja to sada nema sanse da postignem, toliko vremena sa dvoje jako male dece jednostavno nemam. Pogotovu sto uglavnom spremam nocu kada deca spavaju, pa je svetlo za fotografisanje procesa ocajno. No, i to ce se vremenom promeniti, vazno je da se blog zapocne.)

      Htela bih da pohvalim takodje tvoje fotografije prezentacije, odlicne su, profesionalne i kreativne. Dopada mi se sto ne objavljujes recepte koji se tebi ne svidjaju, kako modifikujes recepte, kako sve detaljno objasnis... U svakom slucaju, predstavljas odlicnu inspiraciju. I ono secenje torte pod lenjir, ja sam mislila da to jedino ja radim :-))) Zna taj perfekcionizam da bude naporan onome ko "mora" da ga sprovodi. Ja to iz iskustva. ;-)

      Puno pozdrava i sve najbolje tebi i tvojoj porodici.

      Delete
    3. Ahhh, konačno neko ko razume muke po perfekcionizmu :)

      Hvala ti na svim rečima podrške, lepo je znati da si nekom inspiracija. Sviđa mi se tvoj stav (pravac u finale, bravo za samopouzdanje, najiskrenije mislim!), i jako bih volela da se prijaviš i... Da se upoznamo 13-og maja :)

      Delete
    4. Molim, i drugi put. :-) Uvek volim da pohvalim nesto sto mi se dopada. Pogotovu neciji talenat, predanost i veliki trud.

      Majo procitala sam da si na specijalnom rezimu ishrane. Zao mi je da to cujem. Ja sam pre nekog vremena bila takodje na tim tantalovim mukama. Meni nista nije falilo, ali kako je moja mama imala karcinom, ja sam resila da je podrzim tako sto sam se i ja hranila kao i ona. Izdrzala sam nekih 7 meseci. To je bila makrobioticka ishrana po Michio Kushiu. Sada kada se osvrnem unazad na taj period, shvatam kkoliko je to veliko odricanje i ne bih zelela da kroz to ponovo prodjem. Tada mi to nije tako tesko padalo jer sam silno zelela da mama ozdravi i da joj na svaki moguci nacin pomognem. Na zalost, ona je izgubila bitku. Moram ti priznati da sam se upraznjavajuci makrobioticki rezim ishrane stvarno osecala bolje, ali i da sam stalno bila gladna i zeljna svega onoga sto sam sama sebi zabranila i uskratila da jedem. Ne zelim ovime da te savetujem da probas makrobiotiku, ma kakvi :-), vec zelim da ti prenesem sopstveno iskustvo sa redukovanim tipom ishrane.

      Danas, iz iskustva znam sa su svi poremecaji u organizmu, kao i sve bolesti psihosomatske, koliko god to nekome suludo zvucalo. Isto tako znam da se mogu otkloniti resavanjem korena problema. Tradicionalna medicina surovo postavlja dijagnoze, daje presude i sturo i jako uopsteno "leci". Moja mama npr. je mogla da pobedi svoju bolest na sasvim drugaciji nacin. Ja se trenutno borim sa povecim viskom kilograma nakon dve trudnoce u jako kratkom razmaku. Ne mislim da bi mi neka rigorozna dijeta posebno pomogla, narocito sto u to vise ne verujem. Te dijete pomazu jedino u tome sto se kroz njih posvetimo sebi samima, a to nase zapostavljanje sebe najcesce nas i dovodi do raznih zdravstvenih problema, koji nas onda kao manifestacija pravog problema prosto nateraju da se sebi posvetimo. To bi bila jako uproscena definicija onoga sto veliku vecinu nas na ovaj ili onaj nacin muci. Razne netolerancije, visak kilograma i slicne stvari, sve se u principu svodi na isto ili bar jako slicno. Ja konkretno tragam za drugacijim nacinom resavanja svoje prekomerne kilaze. Javicu ti da li sam ga pronasla.

      Ukoliko u tako nesto ne bi mogla da poverujes, i smatras da ti je bas neophodno ulaganje tolikog napora i sva ta odricanja, evo male pomoci kako da makar utolis zelju za slatkim bez svih onih sastojaka koji su ti "zabranjeni", a da pritom to vrlo rado jedu i tvoji ukucani. Naime, moja dobra drugarica je pre izvesnog vremena bila pak na rezimu sirove hrane. Pisala je blog sa divnim sirovim tortama i kolacima. Isprobala sam vecinu slatkih recepata sa njenog bloga i moram ti priznati da su fantasticni. Evo linka: http://www.tasteraw.com/

      Zelim ti puno uspeha i istrajnosti na putu koji ti budes odabrala. Nadam se da sam ti bar malo pomogla. Ako mislis da bih mogla jos nekako da ti pomognem, ne oklevaj da pitas. Rado cu ti ispricati ono sto ja znam. Ne mora to ovako javno, napisacu ti svoju e-mail adresu u poruci na tvojoj fb stranici da imas za svaki slucaj.

      Majo, puno pozdrava, pa ako se ne upoznamo 13-og bice mozda neke druge prilike ili bar ovako preko neta i blogova.

      Delete
  8. Majo, uzivam u tvojim postovima i receptima, tvojoj preciznosti i perfekciji. A pored svega, cijenim tvoju predanost svemu tome. Bezuvjetno.
    Hvala ti sto si mi bila velika motivacija da pokrenem nesto svoje. Za tehnicki dio moram zahvaliti svom momku :)Kako god,poznajem taj lijepi osjecaj kad se ukaze prva "featured image" i veliki, jasan naslov recepta, sve dobije onaj profesionalni, citki oblik, a nije vise nasvrljani tekst na komadicu umascenog papira...E tada, dan moze zavrsiti. Ili poceti.

    ReplyDelete
  9. češka piva su najbolja, znam iz iskustva.:)) A zašto sve ide samo i jedino preko FB-a? Nisam i neću biti na njemu. Pomalo me smeta što svi postaju ovisnici o njemu, tj. već polako odlazi vani, ali kod nas je to valjda zadnji krik mode.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. FB je (i) kanal za promociju veoma različit od svih klasičnih kanala, a zemlja se do sada nikad unazad zavrtela nije, pa računam da ni nadalje neće - uz ova dva podatka svako moje "zašto" slično ovom tvom postaje retoričko.

      Delete
  10. Super, super post! Baš si odlično opisala kako teku naše slatke muke :)

    ReplyDelete
  11. Svaka cast, uzivala sam u postu od pocetka do kraja... divna ideja i drzim fige svim kandidatima!:))

    ReplyDelete
  12. Ti si profesionalac u svoj poslu,tako da je tebi sve to lakse uraditi,a Recepti provjereni,tako da Nema problema!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema to previše veze sa profesijom, već sa prokletstvom, ali to sad nije tema :) Pozdrav!

      Delete
  13. Jedva cekam da posaljem recept! :) Svaka cast za blog ;) <3

    ReplyDelete
  14. Fenomenalna ideja! Da zivim u Srbiji, mozda bih se i odlucila da probam, ovako ostaje mi samo da vas citam i da vam se divim. Ako mozes posalji mi recept kako uspevas da imas ovako uredan radni sto, sve pod konac (ako se zanemare dve pivske flase, ali i one su tu ciljano). Meni to nikad ne podje za rukom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paaaa, i sto je raspremljen ciljano, khm... :)

      p.s. Mada, pošto taj sto delimo Paja i ja, a mi smo ona pedantnija polovina porodice, naš sto i u nesređenom stanju uvek bude uredniji od susednog, koji dele Srki i Vuk :D

      Delete
  15. Zdravo, Majo... Započinjem svoj blogić da pišem, pa te molim za bilo kakvu formu kontakta (osim ovde :)), pitala bih za par saveta ako može.

    Pozdrav :)

    ReplyDelete